Meer naar rechts!/Verkeerde kant vd weg! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Davey Vrijhoef - WaarBenJij.nu Meer naar rechts!/Verkeerde kant vd weg! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Davey Vrijhoef - WaarBenJij.nu

Meer naar rechts!/Verkeerde kant vd weg!

Door: Sluwe

Blijf op de hoogte en volg Davey

07 November 2010 | Australië, Byron Bay

De meest gesproken woorden afgelopen dagen staan in de titel, dus.. We hebben een campervan!

T duurde ff. We hadden een deal met de eigenaars van Harry the Hiace, maar nadat we de handen geschud hadden, zou het nog ff duren voordat het geld van Maris op mijn Australisch bankrekening zou staan. Blijkbaar duurde het te lang want de volgende dag om 9:15 kreeg k een sms dat Harry aan een ander stel is verkocht..

Beetje balen, beetje onhandig van ons om het niet paraat te hebben.

Leermomentje

Nu hebben we Bubba. Een Mitsubishi busje uit de tijd dat de loopfiets in opkomst was in Nederland. Maar hij rijdt. Motor is recent gereviseerd, papieren in orde, staat op onze naam. Niets houdt ons nog tegen om on the road te gaan. Hebben gister tweedehands stoelen, jerrycans en een hengel gekocht. Als echt al het geld op is, kunnen we alsnog dolfijn eten, t stikt ervan.

We hebben al meerdere tripjes gereden in Bubba, en t is echt wennen dat ze hier aan de verkeerde kant van de weg rijden, gekke aussies. Maris en ik hebben allebei al een keertje voor spookrijdert gespeeld. De wegen lijken op een bepaalde manier ook wel totaal NIET overzichtelijk, maar kan ook aan mij liggen. Maargoed nog geen schade, wel genoeg angstzweet. De gordel aan de bestuurderskant zit zo vast als t maar kan, oh wat voel ik me veilig..

Anyways, we zijn nu veel te lang in Brisbane. We hebben een leuke club mensen in het hostel, dus dat maakt het wel goed. Maar tis tijd om te gaan. Morgen vertrekken we naar Noosa. Maris zegt dat het ongeveer 2 uur rijden is, dus met een halve dag in Bubba moet het wel te doen zijn. Eerst nog ff de boete betalen voor verkeerd parkeren en de nummerborden weer ff extra aanschroeven.

Let's hit the road!

(Maris heeft wat foto's op haar facebook account gezet, beoordeel maar of we er al uitzien als hippies :))

• 07 November 2010 - 05:30

Mariska!:

Noosa here we come!

• 07 November 2010 - 10:32

Ruud:

God blyme!

Pas op voor overstekende dingo´s!!

Als jullie honger krijgen en geen dolfijn kunnen vinden in de binnenlanden - wat me logisch lijkt - dan kun je altijd nog zelf voor wat ´roadkill´ zorgen! ;-)

• 07 November 2010 - 11:04

Fam Stam.:

dave je mails heb ikgelezen en geniet van het mooie land.gr de stammetjes.

• 07 November 2010 - 15:06

Fam.Nieuweboer:

Hoi Davey en Maris Wel een back to basic camper! Nou ja busje zeggen we hier in Nederland.Moeten jullie nu iedere dag een vuurtje stoken om te kunnen koken of gewoon iedere dag het restaurant met de gouden bogen! Dikke kus van ons

• 09 November 2010 - 10:24

Gretadegekste:

Hoi vakantiegangers,wie heeft er nu voorrang?links of rechts!!!!!!!!!!!!!voorzichtig he daar in dat verre Australie.Hier alles oke regen en nog eens regen.Dikke knuffel van je 1 na liefste tante.

• 10 November 2010 - 14:59

Mama:

hee,schatje,daar ben ik weer ff!!!Gister weer erg gezellig geweest bij de Playbackshow,erg gelachen en we hadden hele goeie acts!!!!!Alles goed bij jullie??Je bent al weer ruim een maandje weg,het gaat hard,he!!!Wel vreemd he op de linkerbaan te rijden,doe maar wel voorzichtig,he!!!!Lieverd,geniet ervan,veel liefs+dikke knuf!!!!!!MAMA!!!!!!

• 13 November 2010 - 03:16

Marjo:

Hey Folks!
    Zo te lezen heb je het erg naar je zin 'down under'. Nou ik kan het me voorstellen hoor! Voor mij gaan de dagen nu ook tellen. Nog twee nachtjes werken en dinsdag 'I fly to Quito'voor mijn trip naar Zuid-Amerika. groetjes en tot een volgende keer maar weer.

• 13 November 2010 - 21:08

Dorien En Remco:

Waar ben je nou? Wij zijn er wel! Groeten vanaf Johns verjaardag. En van John natuurlijk...