AAAAAAAAaaaaaaaah! 2x - Reisverslag uit Cairns, Australië van Davey Vrijhoef - WaarBenJij.nu AAAAAAAAaaaaaaaah! 2x - Reisverslag uit Cairns, Australië van Davey Vrijhoef - WaarBenJij.nu

AAAAAAAAaaaaaaaah! 2x

Door: Sluwe

Blijf op de hoogte en volg Davey

29 November 2010 | Australië, Cairns

Mooie dingen..

Zitten nu in Cairns. Maris doet een snorkeltripje, ik zit op mn portemonee. Ook leuk. Kreeg net een sms dat naarmate de alcohol uit het lijf van Maris gaat, de kater steeds meer naar de voorgrond komt. Reizen in Australie valt dus niet mee.

We zijn hier vorige week woensdag aangekomen. We hebben de 700 km vanuit Airlie Beach in een keer gereden. Bubba (de auto) houdt t nog pittig vol.

In Airlie een beetje rondgehangen, mensen ontmoet, veel tieners gezien (Schoolies, soort springbreak) en een trip van een paar dagen gemaakt naar de Whitsundays. Een eilandengroep rond het Barriererif. Geweldig genoten daar.

De schuit net aan gehaald. Rustige vaartocht op de Venus (ex drugsschip) naar Hook Island. (onbewoond eiland met een "resort" erop. Denk Jurassic Park) Bij aankomst bij de pier en een vernield observatorium al meteen veel vissen en een schildpad gezien. Denk ik, de Goon (goedkoper dan goedkope aldi wijn) vloeide vrij rijkelijk..

Drinkspelletjes gespeeld en daarna te bed met de kabbelende golven op de achtergrond.

Volgende dag vroeg op. Ontbijt op de boot, maar niet varend. De golven waren te opstandig. Wat mijn evenwichtsorgaan niet erg kon waarderen toen we eenmaal onderweg waren en mij zo misselijk maakte dat ik een stuk of wat keer over mn nek ben gegaan. (waarom zitten er altijd stukjes wortel in??) Gelukkig was ik niet de enige. Gadverdamme wat voelde ik me beroerd.

Maargoed, met vaste grond onder mn voeten en met mn uitgespoelde snor ging het wel weer.

Duiken! Voor het eerst, gearmd met de duikinstructeur, maar mag de pret niet drukken. Heel gaaf. Jammer dat het niet al te helder was, maar toch wat vissen en koraal gespot. Vond het vantevoren een beetje eng omdat ik bang was de controle te verliezen. Maar dit bleek ongegrond. Zelfs toen ik moeite kreeg met ademen omdat de tank bijna leeg was heb ik kalm gereageerd en ben ik nog in staat om een stukje te schrijven..

Later nog naar Whitehaven beach gegaan waar je van een afstand de roggen kon zien zwemmen in het ondiepe water. Maris en ik hebben pogingen gedaan om met de roggen te zwemmen, maar ze waren behoorlijk schuw. De negatieve aandacht na de dood van steve heeft blijkbaar zijn sporen achtergelaten in de roggengemeenschap. In dat water hebben we ook nog haaien gezien. (van een meter ofzo) Vind ik zelf best bijzonder om deze in het wild te zien.

Nu dus in Cairns.

Altijd al willen doen: bungeejumpen, skydiven en een ruimtereis maken.

De eerste 2 dingen heb ik nu gedaan, aan het laatste werk ik nog.

De dag nadat we aangekomen zijn hier meteen een bungeejump geboekt. Mocht dezelfde dag al springen.. Spannend!

De sprong is van 50m. Maris heeft al van 110 meter gesprongen dus ik was in mn eentje hierin. (Kon maris een filmpje maken :))

Ik ben nog nooit zo bang geweest als op dat platform. Toen ik op de rand stond kon ik alleen maar in de diepte kijken en proberen te beseffen dat ik met een elastiek om mn benen naar beneden ga springen.. Btje gek.
Maar wel gedaan! Hoe bang ik bovenop de toren was. Hoe meer ik er uiteindelijk van genoten heb.. Ongelovelijk..

Om er maar vanaf te zijn, dezelfde dag ff een skydive geboekt.. Wat? JAAAH!

Heb filmpje! Wooh! Leuk voor met de feestdagen en gezellige familiebijeenkomsten.

Maar super gaaf. De spin zo groot als mn hand (liep een australier langs toen we stonden te kijken: "oh, it's just a baby") kon me niet bang maken. Ik was hier niet zo zenuwachtig voor als voor de bungeejump. Het was meer als een roes. Voor ik t wist had ik sluwe vastgebonden en sprong ik met mn nieuwe vriendje Pierre het vliegtuig uit. Het gevoel wat ik voelde is niet te beschrijven, maar OMG%^VERDOMME%#$#^&*TERINGGAAFTEGEK komt in de buurt.

Morgen gaan we naar de outback rijden. Tis maar 2400km naar Alice Springs.

Wie doet ons wat vandage?

  • 29 November 2010 - 03:37

    Marjo Van Minnen:

    Hey Davey; Leuk om te lezen, dat hje er zo van geniet. Mooi stadje he Cairns? Ik zit inmiddels te chillen in Zuid- Amerika. Salou aan de oceaan in Peru. Maar goed inmiddlela aan mijn 4de wodka/jus, de laatste een dubble vanwege ´happy hour´dus ik ga zo naar bed. Voor jouw inmiddles tijd om op te staan haha. Maar knul geniet lekker, dan doe ik het ook Doei tot een ander keer maar weer. Marjo

  • 29 November 2010 - 09:48

    Je Nicht!:

    Ik geniet van je verhalen... Herken veel dingen!!! Geniet er maar lekker van want het is zoooooo voorbij enne rustig aan in de outback he!!! Neem je wel genoeg water mee en brandstof!!! Dikke kus van mij, Simone.

  • 29 November 2010 - 14:50

    Gretadegekste:

    hoi davey wat een avonturen maken jullie mee,wij zijn net terug uit italie ff bij nonna geweest.het sneeuwt hier en t is berenkoud.geniet maar lekker de foto)s zijn leuk.dikke knuffel

  • 01 December 2010 - 14:12

    MAMA:

    Zoo,kerel,wat een avonturen beleven jullie toch!!Geweldig,hoor!!!!Wel voorzichtig blijven doen,he!!!! Hier moeten we ook uitkijken met die sneeuw en vorst,niks voor mij,zal blij zijn als die bende weer weg is,maar ik moet nog ff op mijn tanden bijten de komende maanden!!!Lieverd,geniet ervan,gr.voor Mariska en veel liefs voor jou!!!Dikke kus!!!MAMA!!!

  • 03 December 2010 - 19:32

    Roos:

    De roggengemeenschap?? Hahahahaha!

    Lekker dat jullie karretje het goed doet, is toch het halve werk, lopen duurt het wel heel erg lang.

    Geniet je gek!
    X
    Roos

  • 05 December 2010 - 12:50

    Mulatto:

    Hey Davey,

    ziet er goed uit met je. Tekstueel ook dik in orde, we kunnen met trots lezen dat je een mooie ontwikkeling doormaakt. Benieuwd ook vooral wanneer die ruimtereis van je van de grond komt. Zelf heb ik ooit eens een avond met absinth geexperimenteerd, kwam dicht in de buurt, de twijfel sloeg echter toe toen ik niet meer wist of Pluto nou nog steeds een planeet is of niet. Wetenschap schmetenschap. Die avond vertelde mij een grammy winnende jazzartiest dat zijn favoriete nummer van dat moment Snoop Doggs fabeltastische Drop it like it's hot was.

    Het nieuwe album van de jeugd van tegenwoordig zit in de download. Typisch van die momenten dat ik denk aan jouw uitgesproken muziekmeningen. Je wordt trouwens nog altijd uitgesproken gemist op de groene weides van Noord-Holland, we gaan nog regelmatig de boot in. Alhoewel ik vorige week afwezig was en er toen weer "lekker gewonnen werd zonder mulat". Altijd zuur.

    Succes met je lange reis, Bubba en je opstandige maag.

    Pluto here we come! Groeten, Mulat

  • 07 December 2010 - 15:34

    Natasja:

    Hee sluwe aap, leuke verhalen schrijf jij, hee. Roos vertelde mij dat ik echt even jouw blog moest lezen en ik moet zeggen: dik in orde. Ik ben erg jaloers op je avontuur!

    En voordat je denkt dat je met je enorme baardgroei (waar zijn je oren, man?) en stukjes wortel in je braaksel langszaam aan het verpoppen bent tot een konijn; die oranje stukjes komen van je maagslijmvlies (heb me dat zelf ook al eens afgevraagd :-))
    Niets om je zorgen over te maken.

    Geniet nog even en schrijf vooral verder!

    Groet,
    Natas

  • 09 December 2010 - 01:13

    Davey Vrijhoef:

    Maagslijmvlies, prima weer wat geleerd ;) Tnx!

    Gelukkig hebben we een ipod connector voor in bubba, anders moeten we zoveel praten. Maar de bas is nogal ruk, dus liedjes van de Jee Vee Tee vallen een beetje verkeerd. Ben benieuwd naar hun nieuwste shizzle..

    De groene weiden van NH mis ik soms ook wel een beetje. Een balletje trappen in de bergen of in de woestijn is toch niet je-dat.

    Hebben een wedstrijd van Brisbane roar tegen Adelaide utd gezien. (Roar uit, altijd lastig) Mooie doelpunten. (de rest pijn aan mijn ogen)

    Anyhoer, wanneer stopt de winterstop daar?

  • 14 Januari 2011 - 15:03

    Esther:

    Leuke hobby he, uit vliegtuigen springen;). Je reisverslag is echt leuk om te lezen, en ik ben inmiddels zover dat ik ook een reisje ga plannen:) Thanx!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Sluwe Aap goes down (under)

Recente Reisverslagen:

12 Februari 2011

Fear and Loathing in Bali

20 Januari 2011

Definitief einde Roadtrip

02 Januari 2011

Roadtrip bijna ten eind..

08 December 2010

Het ruikt hier naar iets doods (pt. 2)

29 November 2010

AAAAAAAAaaaaaaaah! 2x
Davey

Actief sinds 14 Sept. 2010
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 10125

Voorgaande reizen:

30 September 2010 - 30 November -0001

Sluwe Aap goes down (under)

Landen bezocht: