Roadtrip bijna ten eind.. - Reisverslag uit Katoomba, Australië van Davey Vrijhoef - WaarBenJij.nu Roadtrip bijna ten eind.. - Reisverslag uit Katoomba, Australië van Davey Vrijhoef - WaarBenJij.nu

Roadtrip bijna ten eind..

Door: Sluwe

Blijf op de hoogte en volg Davey

02 Januari 2011 | Australië, Katoomba

Voordat we in dit gehucht aangekomen waren, zaten we in Melbourne. Das wel leuk. Hier kerst gevierd met de lui van het hostel op t strand met een bbq, drank en muziek. Laten we zeggen dat ik blij ben dat er foto's gemaakt waren.. Met als hoogtepunt de ballades die we zongen in de tram terug naar het hostel. Als de combinatie alcohol, zon en davey niet zo'n slechte was, zou ik zeggen dat zeer memorabel was.. Voor Maris had de kerstman een pakketje met zeep ed gebracht, voor mij een flask met mijn naam en "Roadtrip 2010-2011" erin gegraveerd.. Cool he!

(iedereen die een gelukswens gegeven heeft voor de feestdagen, TNX! Ik wens jullie hetzelfde wat jullie mij wensen!)

2e kerstdag maar een rustdag gehouden. De dag erna ook. Eigenlijk hebben we geen moer gedaan in Melbourne. Beetje uitgeslapen, beetje gelopen. (klein beetje gefeest, maar mag geen naam hebben)

We hebben ons opgeladen voor de laatste trip vanuit Melbourne naar Sydney. (1100km, stukje van niets)
Bubba stond 15km van het hostel geparkeerd en na 2 weken stond hij nog steeds met alle ramen intact en zonder bekeuring. Wij blij.

Op de eerste dag in Melbourne hadden we afgesproken met 2 meiden dat ze mee konden liften voor een gedeelte van de benzinekosten. Prima! Kostte wel wat moeite om ons matras om te klappen zodat ze konden zitten, maar daar zaten wij niet mee. Ons bien zuunig.

Rustig aan naar Sydney gereden. 2 overnachtingen, waarvan 2 illegaal. De eerste nacht werden we weggekickt door de Rangers van het park en de 2e keer was er wel politie, maar alleen om achter kerels aan te gaan die andere jongens bedreigden met messen. Kust was veilig dus :)

Toen we weggekickt werden van het park moesten we in het donker door het park rijden. Hebben we geweten, talloze wombats (waggelende, zwarte kussens) en kangaroes. En ik maar denken dat asfalt niet te vreten is. Maargoed verklaard wel waarom het soms zo riekt langs de weg.

De meiden gedropt in Sydney, wij naar de camping, 80km ten westen van Sydney. (alles is vol en duur daar momenteel) Konden we ook weer ff aansterken en energie opdoen voor NYE. (New Years Eve mam)

Afgesproken met 3 verschillende vrienden die we onderweg hebben leren kennen. Marc ging naar de Gardens, Daan een ferrytocht en wij gingen met Clarissa liggen naast de Harbour bridge met uitzicht op het Opera house. Daar kwamen we rond 2u aan en gebleven tot het aftellen en het vuurwerk.. Ongelovelijk gaaf! De drank werd gedoogd, maar we wilden nog wat van het vuurwerk meemaken, dus zo dronken waren we niet. Ook weleens leuk. Uiteraard hadden we nog nooit zoiets gezien, het voelde ook heel speciaal om er te zijn. Al vanaf het moment dat we vanuit de trein het opera house konden zien. Het was toch een soort reisdoel wat we gehaald hebben.

Na het vuurwerk gingen we (na een plaspauze, ohnee, ohja) met Marc en Daan(yesyes) naar ons feestje in Darling Harbour. Marc had alleen flipflops, kwam er dus niet in. Maar sluwe is niet voor 1 gat te vangen, dus toen wij eenmaal binnen de poorten waren, trok ik me schoenen uit en gooide deze over het hek naar Marc. Hij blij, ik voelde me heel sluw dat ik dat gedaan had zonder de bewaking te alarmeren. Waarna maris zei: "Die bewaker liet jullie ook mooi gaan, die stond jullie zowat aan te staren.." Ok dat had ik ff niet gehoord.

Na het feestje MacDonalds en terug. Kan me niet herinneren dat ik ooit 34 uur achter elkaar niet echt geslapen heb, en eerlijk gezegd, hoeft t van mij ook niet meer. Maar t was t waard! NYE in Sydney was GEWELDIG! (Het uurtje op t beton in t station van Sydney en t kwartiertje in de trein tellen natuurlijk niet echt mee.)

Nu zijn we (Maris) bezig Bubba op te knappen om hopelijk morgen of overmorgen te verkopen. We hebben al geintresseerden, maar het hangt vooral af van de toestand van de uitlaat, want op deze manier wilt niemand Bubba kopen.. Maar komt goed! De roadtrip zit er bijna op! (kunnen we in sydney in een hostel weer ff bijkomen, dit warme weer gaat ons niet in de koude kleren zitten..:P)

• 02 Januari 2011 - 11:47

Henk:

Wat een leven heb je toch, held! Vanuit hier natuurlijk ook nog de allerbeste wensen! We gaan heel hard knuffelen op het nieuwe jaar als je weer terug bent!

De groeten aan Mariska en Daan. Als het goed is hebben jullie nog meer versterking uit Alkmaar binnen in de vorm van Peter. Die ken ik ook en hij is weer de oude buurjongen van Louise. De wereld is klein!

Kusje
    HVJ!

• 02 Januari 2011 - 11:59

Ruud:

Wooooooeh!

• 02 Januari 2011 - 13:29

Job:

Davey,

Gelukkig Nieuwjaar...maar ehh...wanneer ga je eens een keer een ongescensureerde mail sturen?!

Job

• 02 Januari 2011 - 14:43

Marry Stam@zonnet.nl:

dave de beste wensen en een goed 2011. en geniet je nog een beetje.gr ome theo tmar.

• 02 Januari 2011 - 16:07

MAMA!!!!!:

Zoo,lieverd,nogmaals alle goeds,geluk en gezondheid gewenst ook voor Mariska!!!Wat een leuk stukje heb je weer geschreven en wat hebben jullie het leuk gehad!!!!!!!Hier was het ook gezellig,hoor met de Playbackshow!!!!!! je moet de gr. hebben van de rector,die vroeg speciaal naar je!!!!!Moppie,geniet er nog van!!!!Dikke kus en veel liefs!!!!!!!MAMA!!!!IHVJ!!!!!!

• 03 Januari 2011 - 02:57

Davey Vrijhoef:

Ohja ook nog naar de Grampians gereden, kangaroe ontweken,200 sprinkhanen geplet, hele mooie watervallen gezien, super mooie uitzichten. En de Great Ocean Road, kilometers langs kliffen en de oceaan rijden, memorabel en super gaaf. (dacht dat ik ze al genoemd had)

Genieten nog hoor ;)

• 03 Januari 2011 - 14:30

Tim:

Hey Davey,

Beste wensen! Lekker bezig daar!

Groetjes,
    Tim

• 05 Januari 2011 - 16:58

N,R,J,K.:

Hoi Dave, hier weer een krabbel uit Alkmaar.
    Wat leuk dat ik je nog even gesproken heb nieuwjaars nacht.
    Hier is alles oke, we hebben weer een mooie avond gehad. Hoop dat je komend jaar weer bij zult zijn.
    Wij zijn vanmiddag naar T Miep geweest in de Kooimeer. Zij is 100 jaar geworden. Nou kanjer geniet nog even en veel liefs van ons. Kus. N,R,J,K.

• 09 Januari 2011 - 13:24

Ome Joop:

Sydney vs. feestje Martin 1-1

• 10 Januari 2011 - 22:03

Eleni:

Hey man! Wat heb je weer een leuk stuk geschreven! En wat ben jij straks een rijke man met super veel ervaring! Nou ik MIS JOU NOG STEEDS IN DE KOOI HOOR! Ik hoop je gauw weer eens te zien als je ons een bezoekje brengt, ik hoorde dat je eindelijk weer terug komt...dat werd tijd! liefs, en rijd voorzichtig, xxx Eleni

• 10 Januari 2011 - 22:47

Marjo Van Minnen: