Koala's zijn minder knuffelig als kangaroos - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Davey Vrijhoef - WaarBenJij.nu Koala's zijn minder knuffelig als kangaroos - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Davey Vrijhoef - WaarBenJij.nu

Koala's zijn minder knuffelig als kangaroos

Door: Sluwe

Blijf op de hoogte en volg Davey

19 Oktober 2010 | Australië, Brisbane

*pakt dagboek erbij*

Veel gebeurd sinds GUILIN! GUILIN!

Pagina 39 begint ons avontuur in Australie.

De vlucht ging prima, gelukkig geen last meer van jetlags en shit. Tis maar een verschil van 2 uur. Scheelde ook dat het maar 8 uur vliegen was. Het vloog voorbij.. (ha-ha)

Toen we in de nacht in Brisbane door de douane kwamen hebben het eerst meteen duty-free drank gekocht. T scheen het is anders reteduur hier. Maar de flessen zijn nog niet op dus we kunnen nog ff voort.

Het was prima geregeld met vervoer, er stond een bus klaar om ons naar het hostel te brengen. Wel een btje jammer dat ons niet is verteld dat het hostel verandert is. Stonden dus niet goed, maar no worries, we konden na een telefoontje naar australian backpacker in alkmaar gratis overnachten. We hadden al niet zoveel zin meer om 1:30 naar ons eigenlijke hostel te reizen.

We werden bij het hostel begroet door stampmuziek uit de kelder. En na 2 weken party-loos doorgebracht te hebben in China waren we best toe aan een feestje. Heerlijk om weer ff de dansvloer op te kunnen. T was een leuke avond, maar hier mag ik verder niets over zeggen van Mariska...

Zijn vd week naar Australian zoo geweest, supersluwe foto's gemaakt. Was wel leuk (en duur) zolang je langs het geslijm van de medewerkers over behoud van de dieren en blabla heen kon kijken. Ik ben het er mee eens dat er wat moet gebeuren voor t milieu en alles, maar zovaak de mensen het er daar over is een beetje ongezond. Ben blij dat ze sluwe niet afgepakt hebben, in een kooitje hebben gestopt om er een fokprogramma op te zetten.. Niks voor sluwe.

Hebben nog een koala geaaid, best wel zacht, maar kangaroos zijn zachter. Vind deze ook sluwer.

Voor mn gevoel ben ik al een eeuwigheid weg en China klinkt ook al zo lang geleden. Maar zitten hier vandaag pas een week. T voelt een btje als een schoolreisje. De mensen met wie we omgaan in het hostel zijn superrelaxed, veel uitgaan met elkaar en veel slapen en zwemmen overdag.

Jammergenoeg kost t nogal wat dollars (biertje=5) dus ik moet aan het werk. Over 2 weken komt een campervan uit Bundaberg aan in Brisbane, deze gaan we waarschijnlijk kopen. Maris wilt niet blijven en ik moet geld verdienen, dus zij gaat naar Byron Bay, ik loop zo een vestiging van Randstad binnen voor een baantje..

Fingers crossed!

Sluwe out

• 19 Oktober 2010 - 14:20

Collega Joke:

Hey Davey,
    Wat gaaf om allemaal te lezen zeg! Klinkt heel goed allemaal. Geniet ervan! (ik vertrek over ander halve week en kan niet wachten als ik jou verhalen zo lees) ;)
    Gr Joke

• 19 Oktober 2010 - 19:21

Vriendinnetje Ilse:

Heej dave!

Wat maken jullie weer geweldige dingen mee!! Heel veel plezier verder nog!

Kus vanaf hier

• 21 Oktober 2010 - 16:22

Esther:

Davey!! Ben je al volwassen geworden??;P Veel plezier daar! Groeten van stagiaire Esther

• 22 Oktober 2010 - 04:14

Davey Vrijhoef:

Komt vast goed joke ;) Genieten hier komt ook goed, tnx! En jij heel veel plezier en succes met de hurktoiletten...

Nog niet volwassen, volgens mij wordt ik hier juist weer een jongetje, volwassen worden hebbik geen tijd voor :D

Tnx!

• 22 Oktober 2010 - 10:45

Greet:

Dikke knuffel van ons,alles oke hier.

• 22 Oktober 2010 - 12:11

Collega Cock:

Hoi Davey,
    Ken je site onderhands uit je hoofd. De hele kooi wil je volgen. Je zult dus genoeeg reacties krijgen.
    gr. leonie

• 22 Oktober 2010 - 12:18

Mam En Rita:

hoi moppie,we zitten op ons werk, mams vandaag weer begonnen, valt weer mee, wat leuk dat jullie het zo gezellig hebben! dikke knuffel van ons, cock en rita

• 22 Oktober 2010 - 12:50

Marion:

he dave ,leuk om je zo op deze manier te volgen.Ik zag je moeder vandaag en lekker bruin ziet ze eruit,en heb je me zakdoek al nodig gehad.Ik hoop gauw wat foto,s te kunnen zien.Groetjes marion

• 23 Oktober 2010 - 10:24

Dennis Res:

he davey, goed te lezen dat jullie het zo top hebben.
    nog bedankt voor je kaart en je presentje voor jun.
    hij is gek op muziek dus een top kado voor hem!
    byron bay volgende locatie?ga je helemaal te gek vinden, erg mooi relaxt leven daar.
    mocht je willen surfen dan moet je daar zijn·
    hele mooie eindeloze golven, echt super!!
    met een beetje geluk kan je de dolfijnen voorbij zien zwemmen.
    geniet!gr dennis

• 23 Oktober 2010 - 18:56

Roos:

Hoe lekker moet het daar nu zijn, beetje in je t-shirtje lopen. Hier regent het (blèh), waait het hard (blèh) en onweert het zo nu en dan (dubbel blèh), maar verder is er niets te klagen, dus dat doe ik dan ook niet. Was Randstad een succes? Wie weet kun je als ongediertebestrijder aan de slag, er kruipt daar toch van alles in de rondte?
    Have fun!
    X
    Roos

• 23 Oktober 2010 - 19:57

Ome Joop:

Die Kangaroe vind jou ook Sluwer...

• 25 Oktober 2010 - 09:51

***lost 2 problemen in 1 keer op! ---> Zelf stoken die brandewijn ;-)***

Veel plezier!

• 26 Oktober 2010 - 08:58

Riet:

Hoi Dave, Wat leuk om je zo te volgen. Hier is alles ook oke. Geniet nog maar lekker en ik zou zeggen tot de volgende krabbel. Dikke kus van ons. De Kooge's.

• 27 Oktober 2010 - 10:56

Mariska:

wat een ambities nog toen je dit verhaal schreef.. Jammer dat dat ene dagje werken niet echt zoden aan de dijk zet..

• 28 Oktober 2010 - 12:13

Brett Holman:

Kijk uit naar de toelichting op: "heb een hoop meegemaakt bij de commando's"

Gratis Tippie:
    Een maandje werken in de mijnen en je hoeft een jaar lang niets meer te doen...

• 31 Oktober 2010 - 14:47

Annelies:

hoi davey wat leuk dat ik kan volgen wat je allemaal beleef veel plezier nog annelies

• 24 November 2010 - 13:48

Olga:

Hoi davey,
    Alles goed met je? Volgende week vertrekt ook Dennis naar Down Under?
    Hebben jullie nog wat afgesproken of zo? Heb je al werk of ben je alweer ergens anders heen. Ik hoop dat je wel zo nu en dan een biertje kunt drinken of moeten we je sponsoren???
    dikke knuffel

• 28 November 2010 - 23:52

Davey Vrijhoef:

Heey Olga!

Alles goed hier! Btje warm ;) Las dat jullie het eerste marathon op natuurijs krijgen.. Wooh!

Heb Dennis niet gesproken, k ga wel naar Perth in januari, maar we hebben ons eigen program. Bijkletsen doen we in NL wel weer :D

Alles wel met je?

Groetjes ad collegas!