Sluwe aap goes downtown HK - Reisverslag uit Kowloon, Hong Kong van Davey Vrijhoef - WaarBenJij.nu Sluwe aap goes downtown HK - Reisverslag uit Kowloon, Hong Kong van Davey Vrijhoef - WaarBenJij.nu

Sluwe aap goes downtown HK

Door: Sluwe

Blijf op de hoogte en volg Davey

04 Oktober 2010 | Hong Kong, Kowloon

We zeggen en schrijven 20:03, maandag 4 oktober. We zitten in een doorrookte computerkamer, 4 hoog achter ergens in het centrum van HK niet ver van ons hostel.

We kwamen hier vrijdag ochtend rond 8u aan na een vlucht van 12 uur, we mochten een uur voor de daadwerkelijke start alvast wennen aan het vliegtuig, zolang duurde het voordat we het luchtruim kozen.. Een uurtje erbij is prima als je two and a half men of absolutely fabulous kunt kijken :P Slapen was er niet echt bij, hoewel de man naast me er geen moeite mee had, ik heb welgeteld 15 minuten geslapen, als het niet minder is. De wijn heeft niet geholpen..

Op de eerste dag hadden we een btje jet-lag dag. Niet veel gedaan, vooral rondgelopen en de buurt verkend. We waren al blij dat we meteen in ons hok konden om onze spullen te dumpen en te douchen. We hadden nog gewacht op het vuurwerk, maar daar hebben we weinig van genoten aangezien er een hoog gebouw in de weg stond, naja hoog, het wordt hier volgens mij pas hoog genoemd, als het over de 40 etages telt..

Zaterdag hebben we een jetlag ochtend gehad, pas 14u uit bed gegaan. Wat gegeten in een park naast een grote moskee. Daar een Nederlander, naja een Fries, ontmoet. Hij woont hier sinds 2 weken met zijn vrouw en had wat tips en adviezen. Na aanleiding hiervan meteen door naar Central HK met de metro waar oa de Bank of China staat. We wilden ook meteen naar de peak, maar er stond een enorme rij waar we ons niet op hadden voorbereid.. Andere keer maar doen.

Zondag allereerst naar het historisch museum gegaan. Ohnee eerst de verkeerde kant opgelopen voor 20 minuten in de zinderde hitte, daarna door naar het museum. Veel informatie wat wel interessant was, de dingen die er tentoongesteld werden zouden echter niet misstaan in het sprookjesbos. Maargoed, wel weer wat opgestoken hoe het hier was onder heerschappij van de Chinezen, Britten, Japanners en Britten. Toch wel apart, maar in het dagelijks leven merk je weinig van historisch besef van de inwoners. Er zijn ook nog maar weinig oude gebouwen bewaard. Btje jammer.

Gister poging 2 voor de peak. Nog steeds tering druk, maar toch maar gedaan. Het was het bijna waard om anderhalf uur voor in de rij te staan voor die tram. Wisten wij veel dat er ook bussen heengaan? Anyways, voor het uitzicht was het iig wel waard. In een woord onbeschrijvelijk. Lekker makkelijk. Foto's volgen.. (Deze komen op een picasa-album)

Vandaag hebben een trap van 400 treden, regen, hitte en een aanval van apen overleefd. Ik was zelf bang het avondeten van gister niet te overleven (dim sum/gestoomde koeienmaag, gekookte botulisme vis met een toetje van gestold snot met onkruid erin, geen grappen) maar tot nu toe gaat t prima! De trap van vandaag leidde naar een tempel en onderweg werden we begeleid door talloze boeddha's, en apen dus. Nooit in het wild gezien. Ze waren ook wel sluw, heb een soortvan vrucht op me hoofd gehad. Gelukkig had ik sluwe bij me, die verjoeg ze allemaal. Duidelijk te sluw.

Vannacht is onze laatste nacht hier voorlopig, we gaan door naar Guilin. Als onze visa voor China op tijd binnen zijn iig. We vertrekken morgen rond 17u met de trein daarheen. Het schijnt een mooie omgeving te zijn, met veel water en aalscholvers, zuks kom je gewoon niet in Nederland tegen.. ;)

Maar t is super leuk hier en ook nog uit te houden met Maris.. Ik geniet!

• 04 Oktober 2010 - 14:08

Henk :

Sluwe aap is een baas! Leuk dat jullie het naar jullie zin hebben! Ik blijf de hele dag F5'en omdat ik je natuurlijk nu al mis...

Xje
    Henk

• 04 Oktober 2010 - 17:53

Roos:

Mmm, klinkt heerlijk dat eten.... Ben blij dat jullie genieten! Hier is het ook tropisch warm, nou ja, 20 graden in de herfst is best aardig!
    Dikke zoen,
    Roos
    P.S. Heeft Mariska ook een blog? Kunnen we een beetje vergelijken ;-)

• 05 Oktober 2010 - 19:17

Riet:

Hoi Dave leuk wat van jullie te horen. Blij dat jullie genieten. Hier is alles rustig. Shrijf je snel weer? Liefs van ons.
    N R J M K

• 08 Oktober 2010 - 11:58

Greet:

leuk verslag dave,wij zijn weer veilig thuis en je mama heeft een geweldige vakantie gehad.dikke knuffel

• 09 Oktober 2010 - 16:04

Ruud:

Beter een vrucht op je hoofd... dan op een andere plek waar zoiets meestal te vinden is bij apen ;-)

• 09 Oktober 2010 - 16:05

Ruud:

EN IK MIS JE NATUURLIJK WEL ONTZETTEND!

HVJ!

• 09 Oktober 2010 - 16:34

Mama:

Hoi lieverd.Wat leuk dat jullie zo genieten.ik volg jullie op de voet.t greet zit bij me voor het geval dat het niet goed gaat.Heel veel plezier nog groetjes van o Gio en greta en van mij een hele dikke kus MAMA

• 10 Oktober 2010 - 06:31

Sandra Polstra:

Hoi Flexi-Dave,
    hier een berichtje van je collegaatje. Leuk om te lezen wat je tot nu toe hebt meegemaakt. Maar wat is in godsnaam een Peak? Moet je toch eens uitleggen.
    En waarom eet je zo smerig eten? Was er niets anders te koop? Hier bij de Brijder gaat alles zijn gangetje. De nieuwe collega die op 1 november op unit 3 zou starten heeft afgeblazen, dus we hebben vacature ;)
    Tot horens,

Sandra